E-szekér

A világ egyik legnagyobb autógyártójaként Németország 1 millió elektromos autó forgalomba hozatalát tervezte 2020-ig. (nem lesz annyi…) E szekereknél csak akkor lehet „0” kibocsátásról beszélni, ha a töltéshez szükséges energia is tiszta, szén-dioxid-kibocsátástól mentes villamosenergia-termelésből, azaz “zöldáram”-ból származik.

Olyan országban, ahol jórészt az atomenergiából és a megújulóenergia-forrásokból származó villamos energia táplálja a villanyautókat, azok egyértelműen zöldebbek, mint a belső égésű motoros társaik. Ahol viszont sok a szénerőműben termelt villamos energia – mint például Lengyelországban –, ott a belső égésű motorok „zöldebbek”, mint az elektromos autók.

Németországban a megtermelt villamos energia közel 48 százaléka továbbra is szén- és gázerőművekből származik. Könnyen belátható, hogy ott az erőművek kéményeiből több káros anyag kerül a levegőbe, mint az autók kipufogójából. Jelenleg a németeknél ez a helyzet.

Ha az e-autózást tervezgetjük, előtte célszerű a “zöld” villamos energia termelés kérdésével foglalkozni. Csak, hogy a zöld valóban zöld legyen… és ne szmogszürke!

Te írhatod az első hozzászólást!

Hozzászólok!